Cât de rapid este site-ul tău web? Dacă încărcarea durează mai mult de 3 secunde, poți pierde potențiali clienți.

Având în vedere că de multe ai doar câteva secunde pentru a capta efectiv atenția unui vizitator al site-ului tău web, trebuie să te asiguri că acesta nu petrece acest timp așteptând ca acesta să se afișeze efectiv pe ecranul său.

Cum te afectează practic un site lent?

Cu un site lent pierzi vânzări. Nu contează dacă vinzi produse sau servicii direct pe site-ul tău web sau dacă ai doar un site de prezentare, un site web care se încarcă încet va determina utilizatorii să închidă fereastra browser-ului și să acceseze site-ul unui concurent. Un site web care se încarcă rapid înseamnă o experiență mai bună pentru utilizatorii care navighează pentru prima dată pe site-ul tău și mai multe șanse ca aceștia să te contacteze pentru a cumpăra un produs sau serviciu.

Google a introdus modificări în algoritmii săi (programele pe care le utilizează pentru a clasifica site-urile în rezultatele căutărilor). Începând din 2018, site-urile web care se încarcă rapid sunt favorizate în clasamentul motorului de căutare.

Viteza site-ului tău web este un factor de încredere pentru vizitatorii tăi și potențialii clienți. Dacă site-ul tău web se încarcă în 10 – 20 de secunde, vizitatorul se va întreba dacă ești serios în legătură cu afacerea ta.

Îți prezint în continuare opt posibile cauze pentru care site-ul tău web se încarcă lent și ce poți face pentru a îmbunătăți lucrurile.

1. Mărimea unei pagini web

Site-ul tău web este realizat dintr-o serie de scripturi, cod, fișiere și imagini. Cu cât sunt mai multe dintre aceste elemente pe fiecare pagină, cu atât va dura mai mult până când browserul web al vizitatorului va prelua și reda site-ul tău pe ecran.

Dimensiunea medie a unei pagini web pe internet în august 2019, conform HTTP Archive astăzi este de aproximativ 1,9Mb, în ​​principal datorită numărului de elemente care sunt utilizate pe pagini care nu sunt optimizate corespunzător. În mod ideal, ori de câte ori este posibil, păstrează dimensiunea totală a paginilor tău sub 1Mb, Acest lucru permite ca paginile site-ului tău web să se încarce rapid pentru marea majoritate a utilizatorilor tăi.

După cum poți vedea în exemplul de mai sus, dimensiunea paginii este de 1,39 MB, ceea ce este bine. De asemenea, putem vedea că există 52 de cereri pe pagină – care se referă la toate scripturile, codul, fișierele și elementele de imagine. Timpul total de încărcare, de 5,1 secunde, înseamnă că este posibil ca vizitatorii site-ului să nu aibă experiența pe care o doresc, întrucât rămân în așteptarea încărcării și vizibilității conținutului.

SFAT: Rulează un test de viteză pentru site-ul tău web folosind GTmetrix sau Pingdom Tools Introdu adresa URL a site-ului în caseta de pe pagină și alege din meniul derulant serverul care este cel mai apropiat de locația ta.

Dacă timpul de încărcare este mai mare de 3 secunde, dimensiunea paginii este mai mare de 1 MB sau numărul de solicitări este mai mare de 100 – atunci site-ul tău web trebuie optimizat.

Pentru moment, ia rezultatele obținute mai sus și păstrați-le ca punct de referință pentru testare după ce ai făcut modificări suplimentare.

 

2. Optimizare imagini

Una dintre cele mai frecvente probleme care afectează viteza de încărcare a unui site web sunt imaginile care au fost încărcate și nu au fost redimensionate sau optimizate.

Procesul de optimizare a imaginii este în cazul în care imaginile de înaltă calitate sunt comprimate în versiuni web-ready, concentrându-se în același timp pe cele mai mici dimensiuni de fișiere posibile.

Un exemplu ușor de cât de mari pot fi încărcate imaginile pe site-ul tău web ar fi dacă tău sau un membru al echipei tău ați făcut fotografii pe care doriți să le adăugați la o pagină sau o postare pe blog. Dacă luați o imagine JPEG direct de pe camera tău și o încărcați direct pe site-ul tău, va fi probabil o imagine foarte mare. În funcție de cameră, aceasta ar putea avea o dimensiune a imaginii cuprinsă între 10Mb – 20Mb.

Deși nu este o dimensiune uriașă pentru conexiunile la internet de mare viteză, pentru utilizatorii care au conexiuni mai lente sau care utilizează 3G/4G pe dispozitivul lor mobil, această imagine poate însemna diferența dintre încărcarea site-ului tău într-un timp optim sau o experiență frustrantă.

SFAT: Redimensionează imaginile înainte de a le încărca. Cu excepția cazului în care imaginea va folosi întreaga lățime a paginii, de obicei puteți salva imaginea în siguranță cu cea mai lungă parte (lățime sau lungime) ca 1000 pixeli.

Dar dacă ai deja o mulțime de imagini pe site-ul tău?

Există soluții care te vor ajuta să optimizezi imaginile care sunt deja pe site-ul tău. Mai mult decât atât aceste instrumentele vor optimiza, de asemenea, fiecare imagine care este adăugată pe site-ul în mod continuu.

Îți recomand ShortPixel. Au un plan gratuit care-ți permite să optimizezi până la 100 de imagini pe lună.

SFAT: Creează-ți un cont pe site-ul ShortPixel și instalează pluginul Shorpixel WordPress pe site-ul tău. Utilizează-l pentru a optimiza imaginile de pe site-ul tău web și pentru a verifica rezultatele obținute.

Important: asigură-te întotdeauna că ați făcut o copie de rezervă recentă a site-ului tău web înainte de a face modificări.

 

3. Livrarea conținutului

Cine este publicul țintă principal pentru site-ul tău web și unde se află acesta? Este important să știi deoarece trebuie să te concentrezi asupra vitezei site-ului tău web pentru acești utilizatori.

Dacă oferi servicii pe o rază locală este important să te asiguri că site-ul tău web se încarcă rapid la nivel local. În timp ce, dacă ai un site de comerț electronic care vinde produse utilizatorilor din întreaga lume, va trebui să te gândești cât de repede se încarcă site-ul tău web pentru acești utilizatori.

Dacă site-ul tău web este găzduit în București, un utilizator Paris sau Londra va avea un timp de încărcare semnificativ mai lent pentru site-ul web decât un utilizator local din România. Acest lucru se datorează modului în care funcționează internetul și distanței pe care trebuie să o parcurgă datele.

Există o modalitate de a atenua această problemă și de a te asigura că publicul tău global are încă un timp de încărcare cât mai mic atunci când navighează pe site-ul tău web: utilizarea unei rețele de livrare a conținutului (Content Delivery Network – CDN).

Un CDN funcționează având o serie de servere din întreaga lume care preiau o copie a activelor utilizate pe site-ul tău web și le încarcă dintr-o locație mult mai aproape de vizitatorul tău. Acest lucru poate accelera semnificativ timpul de încărcare al site-ului tău web și poate oferi vizitatorului o experiență mult mai bună.

SFAT: Dacă ai un public global sau chiar un public care se întinde și în țările vecine, ar trebui să iei în considerare viteza site-ului tău web în aceste țări. Poți efectua teste de viteză în mai multe locații folosind instrumentele menționate anterior Pingdom Tools  sau GT Metrix (creează-ți un cont gratuit aici pentru a testa viteza din mai multe locații).

Dacă descoperi că site-ul tău web este mult mai lent alte țările și publicul tău țintă se află acolo atunci ar trebui să iei în considerare utilizarea avantajelor unei rețele de livrare de conținut.

O opțiune este Cloudflare. Ei oferă un plan gratuit care include accesul la rețeaua lor globală de livrare a conținutului. Un avantaj suplimentar al serviciului Cloudflare este că include protecției DDoS – este procesul de inundare a site-ului tău web cu trafica stfel ca să nu mai poată reacționa eficient la traficul Internet legitim, sau chiar să devină indisponibil.

 

4. Alegere temă

În mod normal, avem tendința de a alege tema în funcție de aspectul și senzația pe care o va da site-ului, și acesta este, cu siguranță, un aspect important. Uneori sunt funcționalități oferite de o temă, care pot fi utile într-o anumită nișă. Dar, există mult mai multe aspecte de luat în considerare atunci când îți alegi tema. Viteza de încărcare a site-ului este unul dintre ei. O temă de calitate va avea o amprentă mică în bibliotecile CSS și Javascript, necesare pentru fiecare încărcare a paginii.

SFAT: merită să aloci timp pentru a face câteva teste înainte de a alege tema pentru site-ul tău. Alege câteva dintre teme care te interesează din depozitul WordPress și testează cum este influențat timpul de încărcare al paginilor după activarea temei.

 

5. Module suplimentare ( pluginuri )

Folosirea unui plugin vine cu un cost în ceea ce privește viteza. În primul rând, pluginurile trebuie încărcate și executate pe fiecare pagină care va fi afișată pe site-ul tău. Ele au nevoie de timp de procesare suplimentar și măresc astfel timpul de încărcare al paginii. Multe pluginuri instalate adaugă cod CSS și Javascript suplimentar, care deasemenea cresc timpul de încărcare al site-ului.

Sfat: verifică funcționalitatea fiecărui plugin instalat și păstrează doar ceea ce este strict necesar pentru funcționarea optimă a site-ului.

6. Caching

Site-urile web au sute, mii și chiar milioane de vizualizări în fiecare lună – în funcție de tipul de conținut pe care îl afișează și de popularitatea lor. Cu fiecare dintre aceste vizite, conținutul va fi încărcat dinamic pentru fiecare utilizator, ceea ce înseamnă că acesta trebuie să aștepte ca fiecare element al site-ului tău web să fie încărcat de browserul web. Acest lucru se întâmplă pe fiecare pagină pe care o vizualizează.

Tehnologiile de stocare în cache vă permit să reduceți numărul de elemente pe care browserul web al unui vizitator va trebui să le încarce prin difuzarea unei versiuni statice în cache a acestora. Această versiune în cache a elementelor site-ului dvs. web îți poate accelera foarte mult site-ul.

Pentru a înțelege mai ușor tehnologia din spatele stocării în cache, putem face o analogie simplă cu modul de funcționare al creierului. Dacă cineva te întreabă ce culoare are iarba, vei răspunde verde. Nu este nevoie să cauți acest lucru, pentru că este ceva ce ai învățat și doar ți-ai reamintit … este „în cache”, în creierul tău.

Acesta este modul în care funcționează cache-ul cu site-ul tău. web. Își amintește ceea ce a fost încărcat o dată și apoi continuă să difuzeze acest conținut cache utilizatorilor care vizitează paginile site-ului tău web, oferindu-le o experiență mai rapidă.

Dacă actualizezi conținutul, memoria cache va fi ștearsă, iar noul tău conținut va fi vizibil pentru utilizatori.

Există o serie de plugin-uri de cache WordPress gratuite și plătite pe care le poți instala și utiliza pe site-ul tău Web:

• WP Fastest Cache – https://wordpress.org/plugins/wp-fastest-cache/
• WP Super Cache – https://wordpress.org/plugins/wp-super-cache/
• W3 Total Cache – https://wordpress.org/plugins/w3-total-cache/
• WP Rocket – https://wp-rocket.me/

Fiecare dintre aceste plugin-uri oferă funcționalități similare, WP Rocket având câteva opțiuni suplimentare ca plugin premium.

SFAT: Instalează un plugin de cache pe site-ul tău web și verifică diferența de viteză atunci când testezi folosind Gtmetrix sau Pingdom Tools. Este posibil să fie necesar să rulezi testul de câteva ori pentru a te stocarea corespunzătoare în cache a conținutului tău.

Important: asigurate întotdeauna că ai făcut o copie de rezervă recentă a site-ului tău web înainte de a efectua modificări.

 

7. Găzduire

Găzduirea de site-uri web este unul dintre domeniile în care vei obține, de obicei, exact ceea ce plătești în ceea ce privește viteza, performanța și fiabilitatea.

Un cont tipic de găzduire de la un furnizor care oferă servicii de găzduire în categoria 0 – 10 GBP pe lună este de obicei „shared hosting” – găzduire partajată. Aceasta înseamnă că site-ul tău web va partaja un server cu alte mii de alte site-uri web.

Toate site-urile web de pe un server de găzduire partajat concurează pentru resurse atunci când vizitatorii încearcă să încarce pagini web. Acest lucru poate însemna că timpul de încărcare și experiența vizitatorilor tăi pot varia foarte mult.

Nu este neobișnuit ca un site web de pe același server de găzduire partajată să aibă o problemă sau să trimită e-mailuri spam, care pot afecta site-ul tău, deoarece adresa IP a serverului tău este blocată de furnizorii de e-mail. Acest lucru face ca e-mailurile tale să nu fie livrate clienților tăi.

Dacă dorești un site web rapid, care să funcționeze bine și să ofere o experiență excelentă vizitatorilor tău, îți recomand să eviți platformele tipice de găzduire partajată.

SFAT: Analizează furnizorul tău actual de găzduire și performanțele pe care serviciul lor le oferă în prezent site-ului tău web. Site-ul tău rulează lent pe serverele lor, chiar și după ce ai luat măsurile pe care ți le-am recomandat? Au existat perioade de timp în care site-ul tău a fost offline?

8. Pagini mobile AMP

Astăzi,mai mult 50% dintre vizitatorii site-ului tău web folosesc dispozitivele lor mobile pentru a-l accesa. Pentru a reda paginile mult mai rapid pe dispozitivele mobile Google a dezvoltat AMP ( Accelerated Mobile Pages), care înseamnă pagini mobile accelerate. Această tehnologie permite redarea paginilor web ,de obicei , în mai puțin de o secundă, chiar fiind și printr-o conexiune de date mobile. Pentru a obține aceste rezultate extraordinare, noul standard implică câteva limitări:

Fără Javascript, cu excepția bibliotecilor AMP predefinite
Nu există fișiere CSS externe, deoarece latența rețelelor mobile va încetini semnificativ
reducerea încărcării resurselor suplimentare.
Toate codurile CSS combinate trebuie să fie sub 50 kb.
Acest lucru pare limitativ la început, dar biblioteca AMP adaugă câteva pagini interactive, elemente care sunt special optimizate pentru experiența mobilă. Problema este totuși că paginile trebuie să fie difuzate în două formate diferite. Versiunea desktop și versiunea mobilă AMP. Pentru a oferi această funcționalitate, există două pluginuri care-ți vin în ajutor.

AMP – The Official AMP plugin for WordPress
AMP for WP – Accelerated Mobile Pages
Am analizat opt motive pentru care site-ul tău este lent și ți-am oferit sfaturi despre cum poți acționa astăzi, pentru a începe să vezi rezultate mai bune.

Putem concluziona că optimizarea vitezei de încărcare nu este o acțiune unică, ci o sumă de măsuri de optimizare, care combinate, vor face minimiza timpul de încărcare al site-ului. A avea un site web mai rapid oferă o experiență mai bună pentru utilizatorii care navighează pentru prima dată pe site-ul tău, înseamnă mai mult trafic, clasarea pe poziții mai bune în afișările motorului de căutare și, în cele din urmă, mai multe venituri.

Dacă ai întrebări, pune-le în comentariu sau contacteză-ne!

Share This